31 January 2011

.PAS Sebenarnya MEnang!

Seperti entri SS sebelum ini...Tenang akan memenangkan PAS. Memang dari PAS tidak menang PRK Tenang tapi PAS menang dalam kerja da'awahnya. Usaha PAS yang bersungguh bersama dengan semua bangsa dan agama dari PR sudah cukup menunjukkan kemenangan. Semangat setia kawan yang utuh dan pengaruh PAS yang semakin kuat di kalangan pengundi bukan Melayu memberikan PAS satu edge yang kuat utk mengembangkan syiar Islam.

Dalam PRK Tenang kita dah tonjolkan bahawa Muslimah PAS berupaya untuk menggoncang BN. Tidak sedikit kegentaran BN dalam menghadapi kuasa Muslimat PAS. Kita juga berjaya menunjukkan belang sebenar Chua Soi Lek yang anti-Islam.

Walaupun kalah PAS sebenarnya menang di hadapan Allah swt. Bertetapatan dengan apa yang Allah sebut dalam Surah Aali Imran ayat 169 - 170 :

169 Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup di sisi Tuhannya dengan mendapat rezki. 170 mereka dalam keadaan gembira disebabkan karunia Allah yang diberikan-Nya kepada mereka, dan mereka bergirang hati terhadap orang-orang yang masih tinggal di belakang yang belum menyusul mereka, bahwa tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati

Ini pengubat hati bagi para pejuang Islam. Ayuh! Teruskan perjuangan kerana kita sentiasa menang walaupun nampak seperti kalah!!


Sheikh Sambal

No comments: