23 January 2011

"Saya tidak bermazhab Syiah, tetapi saya mencintai Husain!" - Hamka

Kata-kata di atas ku petik dari deskripsi tajuk blog Dr Faisal Tehrani... Memang sesungguhnya aku setuju.. Aku juga adalah seorang Sunni tapi aku cinta pada Ahlul Bayt... 

Kerana Ulama AHlul Bayt lah yang datang ke Nusantara pada abad ke-10 dan seterusnya....lalu mengislamkan nenek moyangku.Sejarah Kerajaan Melayu purba yang bersikap terbuka dan menghormati kedatangan mereka ke dunia sebelah Timur ini telah membuka jalan kepada Islam berkembang pesat di kalangan orang Melayu.

Jika para pendakwah Ahlul Bayt tidak datang mengislamkan nenek moyang kita dahulu, entah apalah agama kita sekarang ini agaknya.

Alhamdulillah....Selawat dan Salam kepada Junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w dan kaum keluarga keturunannya dan para sahabat ajmain.....

Wasalam

Sheikh Sambal

No comments: