29 March 2011

DUN Senadin, Pujut & Piasau (Parlimen Miri)

Angin PRN Sarawak semakin kencang. Pemilihan siapa jadi calon kini sedang hangat bertiup di kedua-dua pihak. PR masih berebut kerusi di beberapa tempat. BN juga tidak kurang menarikya. Parti komponen BN dan PR saling cuba meletakkan calon masing2 dalam DUN yang diminati.

Parlimen Miri mengandungi 3 DUN. Senadin, Pujut dan Piasau yang masing-masing disandang oleh YB Lee Kim Shin, YB Andy CHia dan YB George Chan yang semuanya dari Parti SUPP. Dengar khabar ketiga-tiga YB ini akan mempertahankan kerusi masing-masing. Eloklah tu...esok boleh tahu langit tinggi ke rendah..

PR hampir pasti akan selesai masalah pembahagian kerusi. Kita harap setiap anggota PR akan punya satu kerusi setiap parti. Walaubagaimanapun, kita serahklan kepada kebijaksanaan Majlis Presiden untuk menentukan siapa yang akan menggodak ketiga-tiga YB BN di Miri.

Apa yang perlu sekrang kempen dirancakkan. Tolong menolong sesama komponen PR. BN amat takut dengan kesepakatan PAS, DAP dan PKR. Biarkan mereka terketar dengan kesatuan PR. PAS telah dapat diterima bukan sahaja masyarakat Melayu tetapi oleh kaum Tiong Hua dan Dayak (Iban, Melanau, Orang Ulu  dan Bidayuh)

DUN Senadin , Pujut dan Piasau akan bergegar dalam PRN ke-10 Sarawak ini. Kebiasaan yang lalu di mana BN akan menang mudah sudah berlalu. Ini dapat dilihat dengan kekerapan pemimpin BN tertinggi datang 'melawat' Miri semenjak dua menjak ini...

Mari Berubah...kepada kerajaan baru..Kerajaan PR Sarawak.

No comments: