17 October 2011

Rawatan Cara Islam

Asalamualaikum semua.

Allah hantar penyakit sebagai ujian kepada manusia. Allah hantar juga penawar kepada setiap penyakit. Carilah penawarnya pasti ada keerna itu janji Allah. Cuma maut sahaja yang tiada penawarnya. Setiap yang bernyawa itu akan merasai mati..

Perubatan moden hari ini bapanya adalah orang Islam. Avesana cakap orang putih, Ibnu Sina cakap kita. Dari penyelidikan yang dlakukan oleh Ibnu Sina yang berpandukan Al Quran telah mengubah 'iklim' perubatan dunia. Perubatan penyakit fizikal didokongi oleh orang Islam. Ini sakit fizikal. Sakit spiritual

Sakit rohani dan spiritual yang para doktor tak dapat periksa ada ubatnya dalam Sistem Rawatan Islam. Semuanya ada dipandu oleh Al Quran. Setiap bangsa ada budaya sakit spiritual ini. Bangsa Melayu apatah lagi. Tengok sahaja TV d Malaysiaraya ini. Ada sahaja cerita hantu, seram sejuk dan seram kelakar, di pertontonkan kepada masyarakat untuk tujuan mencari publisiti dan sedikit wang.

Gabungan doa, ayat-ayat ruqyah syari'yah, air, garam dan yang sewaktu dengannya sudah cukup untuk menyembuhkan penyakit kronik yang para doktor pening kepala apa sebabnya. Hasil ujian makmal dan keadaan pesakit berlawanan. Doktor kata orang ini sohat tapi lihat dari segi fizikalnya dia sangat sakit.

Doa adalah senjata mukmin, berguna bukan sahaja untuk mempertahankan diri atau serangan dalam suasana perang, Tetapi doa berupaya juga untuk memerangi penyakit orang-orang Muslim. Dengan doa perawat Islam dapat mencipta apa saja cara untuk melawan sakit spiritual yang biasanya disebabkan oleh gangguan jin atau syaitan,.Tetapi perlu diinagat NIAT memainkan peranan yang sangat penting dalam prubatan Islam. Niat di dalam hati dan bergabung pula dengan doa dan ayat2 ruqyah dan selawat, berupaya untuk menghapuskan atau melenyapkan apa sahaja. Setiap sesuatu itu bermula dengan niat, maka niatlah untuk menentukan segalanya. 

Marilah bersama kita mantapkan Sistem Perubatan Islam ketahap yang sepatutnya. Islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi darinya.

Sekian. Wasalam.

Sheikh Sambal

Wasalam.



No comments: