08 August 2010

Karnival AMAL 2010 : FUTSAL Meriah Dengan Gol!

Siang tadi berlansung acara pertama dalam siri Karnival AMAL/Ihya Ramadhan 2010; Futsal di padang Futsal IKBN, Miri. Karnival yang dibuat setiap tahun pada bulan Ogos ini sudah masuk siri ke-3. Alhamdulillah, tahun ini kita bermula dengan permainnan futsal dan diikuti oleh Kuliah Maghrib sebelah malamnya dan Qiyamullail pada dinihari-subuh esok.

Ustaz Abu Bakar bekas pegawai agama pasukan tentera Malaysia, KAGAT, telah bermurah hati datang ke Miri untuk memberi ceramah Maghrib, memimpin sessi Qiamullail, Kursus Pengurusan Jenazah pada Ahad 8hb Ogos. Semua proram in diadakan di Surau IKBN Miri. 

Manakala sebelah malam 8hb pula Program Ehwal Islam dengan para panelisnya Ustaz Rosli Hj Arup ( Pen Pengarah Kanan JAIS), Ustaz Sarip Adol ( Universiti Malaysia Sabah ) dan dimoderatkan oleh Ustaz Malsiron Rongikin (Pegawai JAIS Miri)

Dalam Pertandingan Futsal siang tadi sebanyak 10 pasukan telah mengambil bahagian iaitu;

  1. Yayasan Amal Malaysia
  2. Jabatan Agama Islam Sarawak
  3. Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) A
  4. Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) B
  5. Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) C
  6. Institut Latihan Perindustrian (ILP)
  7. Muazzin
  8. Petronas (CBM)
  9. SMK Merbau
  10. Kolej Komuniti  

Pasukan IKBN A (Staff IKBN belaka) telah memenangi tempat pertama. Tempat Kedua ialah Pasukan IKBN C (golongan pelajar). Tempat ke-3 pula dimenangi oleh Pasukan IKBN B dan pasukan JAIS Miri pula mendapat tempat keempat. 
Majlis penyampaian hadiah akan diadakan semasa Majlis Perasmian Karnival AMAL 2010 yang akan diadakan selepas Program EHwal Islam di Masjid An Nur Pujut Tanjung Batu, Padang Kerbau. Untuk pengetahuan, Tempat Pertama memperolehi Piala Karnival dan wang tunai RM300. Tempat Ke-2 pula mendapat piala pusingan dan duit tunai RM200. Tempat Ke-3 ialah RM100. Semua pemenang juga mendapat sebuah hamper bernilai RM50. Manakala tempat Ke-4 pula hanya mendapat sebuyah hamper sahaja sebagai hadiah sagu-hati.

Di bawah ini dilampirkan gambar-ganbar Pertandingan Futsal  Karnival AMAL 2010;
Para Usrusetia sibuk berteduh dari bertugas,.....

Pengerusi Yayasan AMAL Malaysia Cwg Sarawak, Sdr Muhtar Suhaili, becok mengacara sambil mengomen permainan yang sedang berlansung.


Sedang melepas penat sambnil bincang strategi untuk belasah YAM
Sedang rancak bermain.




Jaga-jaga-jaga aku nak skor nih!

GOAL!!!
Goalie: Eh..eh..eh... mano bola nih? Tau-tau dah dok belake..

Lepak santai sambil menunggu gilirin bermain... YAM berjaya menganjurkan Futsal Islamik dgn semua pemain memaki seluar menutupi lutut (kecuali sorang dua uyang ingat seluar dia cukup panjang.........
Ketua LE Muslimat & side kicknya sedang melayan pelanggan yg sgt suka keropok sira...

Tidak ketinggalan jualan produk TG juga...tapi tak berapa jalan sbb tak sesuai dgn suasana...tak pe..ini kira program pengenalan produk pada para remajalah....



No comments: